Leiedal wordt geleid door een raad van bestuur. Dat bestuursorgaan telt achttien leden en komt om de twee weken bijeen. De samenwerking en verbondenheid met de vennoten (Anzegem, Avelgem, Deerlijk, Harelbeke, Kortrijk, Kuurne, Lendelede, Menen, Spiere-Helkijn, Waregem, Wervik, Wevelgem en Zwevegem) komen tot uiting in de samenstelling van de raad. Ze bestaat uit veertien bestuurders met stemrecht en vier bestuurders met raadgevende stem, die daarnaast een beroep doen op twee externe deskundigen. Deze raad bestuurt Leiedal in de beleidsperiode 2019-2025, bijgestaan door de algemeen directeur en secretaris van Leiedal. De raad werd op 28/03/2019 opnieuw samengesteld.
Voorzitter en ondervoorzitters
Bestuurders met stemrecht
Bestuurders met raadgevende stem
Externe deskundigen
Directie
Code van goed bestuur
De algemene vergadering van 18/12/2018 heeft de code van goed bestuur goedgekeurd, die van kracht wordt bij de hersamenstelling van de raad van bestuur. De code kan via deze link worden geconsulteerd.
Commissaris-revisor
Het financiële toezicht op de intercommunale wordt uitgeoefend door commissaris-revisor Günther Adins.
Algemene vergadering
De algemene vergadering, waarin elke vennoot van Leiedal zetelt, komt twee keer per jaar bijeen met deze belangrijkste agendapunten: in het voorjaar de goedkeuring van het jaarverslag en de jaarrekening van het voorbije werkjaar en in het najaar de goedkeuring van het activiteitenprogramma voor het komende werkjaar. De besluiten van de (buitengewone) algemene vergadering kunnen via deze pagina worden geraadpleegd.
Verslagen raad van bestuur
De besluitenlijsten van de raad van bestuur kunnen hier geraadpleegd worden.